info@meit.ir

همه افرادی که در حوزه برق فعال هستند، باید علاوه بر دانش و شناسایی رنگ ها و کابلها، با علایم اختصاری و استاندارد سیم و کابل برق را به صورت کامل آشنا باشند. خیلی از شما نیز  علایمی مانند NFAZ، NYM و غیره بر روی عایق سیم و کابل برق دیده اید. این علایم و اختصارات توسط کارخانه بر روی عایق سیم و کابل برق درج شده و هر کدام معنا و مفهوم خاصی دارد. در ادامه به بررسی این علایم می پردازیم.

چرا شناسایی علایم و استانداردها اهمیت دارند؟

به صورت کلی هر سیم و کابل برق از اجزای مشخصی ساخته شده است که هر کدام وظیفه ای منحصر به فرد را بر عهده دارد. این اجزا عبارتند از: هادی یا رسانای کابل برق، عایق، حفاظ سیم و کابل، زره فلزی، انواع روکش ها و پوشش های مختلف میانی. هر کدام از این اجزا با توجه به نوع استفاده و کاربرد آنها جنس متفاوتی دارد و هر تغییر، هرچند کوچک، می تواند کاربری سیم و کابل را به صورت کامل تغییر دهد. از اینرو تشخیص نوع کابل، استانداردهای ساخت و لایه های مختلف سیم و کابل، جنس عایق و شیلدها از طریق علایم و استانداردها امری حیاتی به شمار می رود.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.