info@meit.ir

یکی از مهمترین اتصالات در بخش الکتریکی کابل برق است که می تواند انواع مختلفی بر اساس کاربردهای متنوع داشته باشد. در این میان، این تنوع موجب سردرگمی خریداران شده است؛ به صورتی که برخی مصرف کنندگان انتخاب سختی خواهند داشت. یکی از پر کاربردترین کابل در بازار سیم و کابل ساختمانی، کابل افشان است که بیشتر در صنایع و ساختمان کاربرد دارد.

عناصر زیادی در انتخاب کابل برق مناسب دخیل هستند که یکی از مهمترین آنها میزان جریان دهی آنهاست. در ادامه با کابل افشان و انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کابل افشان چیست؟

کابل افشان با نام دیگر کابل نرم در بازار شناخته می شود که به دلیل انعطاف پذیری این نوع کابل می باشد. همین انعطاف پذیری موجب شده است که این کابل به راحتی خم شده و در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع کابل در ساختار مشابه سایر کابل ها از رسانا و عایق و از یک یا چند سیم تک رشته افشان تشکیل شده است.

کابل های افشان از استانداردهای خاصی برای تولید پیروی می کنند که این استانداردها هم به صورت ملی و هم بین المللی وجود دارند. رسانای مورد استفاده از کابل افشان مس آنیل شده و عایق آنها از جنس پی وی سی است. قطر مفتول هر هادی نیز دارای استاندارد خاصی بود و مقاومت آن تا 22 درجه سانتیگراد خواهد بود.

انواع کابل افشان

یکی از روش های متداول دسته بندی انواع کابل افشان، دسته بندی بر اساس میزان ولتاژ آنهاست. همچنین کابل افشان به دو نوع تخت و گرد تقسیم بندی می شوند. از لحاظ انعطاف پذیری نیز می‌توان کابل افشان را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

کابل سبک که غالبا از مس آنیل شده برای هادی آنها استفاده شده است. این کابل ها برای اتصال لوازم خانگی و دستگاه های برقی و به صورت کلی تجهیزاتی که دارای دو شاخه ثابت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل افشان قدرت که برای استفاده در تامین انرژی در فضای باز، زیر آب، نیروگاه ها و کارخانجات تولید می‌شوند.

کابل افشان آلومینیومی که در راستای کاهش هزینه های تولید کابل افشان مسی به عنوان جایگزین مصرف می‌شوند.

ویژگی‌های کابل افشان

کابل‌های افشان با توجه به نوع استفاده و محل استفاده آنها ویژگی‌های متمایزی دارند که برخی از انها عبارتست از:

  • امکان استفاده در محیط های نمناک یا خشک
  • انعطاف بالا و دوام بالا در هنگام خمیدگی
  • امکان استفاده در بخش انتقال داده
  • رسانایی بالاتر نسبت به سایر کابل ها
  • مقاومت در برابر شکنندگی
  • خاموشی خودکار

مزایای کابل افشان

طراحی ساده و راحت و عملکرد بالای کابل افشان موجب شده است که این کابل نیاز بسیاری از صنایع را برطرف سازد. همچنین سایر مزایای کابل افشان عبارتست از:

  • مقاومت بالای کابل افشان در برابر آسیب های محیطی موجب شده است که برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گیرند. همچنین ماندگاری بالای آنها توجیه اقتصادی برای استفاده در پروژه های مختلف را دارد.
  • کابل افشان در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و عمر بالاتری نسبت به سایر کابل‌ها دارد. نکته قابل توجه این کابل امکان ادامه روند عملکرد به صورت عادی بعد از وارد شدن صدمه است.
  • تنوع بالای قابلیت‌ها و ویژگی‌های کابل افشان موجب استفاده گسترده در پروژه‌های مختلف گردیده است.

بهترین برند کابل افشان

کابل افشان ابهر به عنوان یکی از معتبرترین کابل‌های موجود در بازار ایران قابل ارائه به همه عزیزان در صنایع مختلف است. برای سفارش و یا کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می‌توانید با ما در تماس باشید.

کابل مفتولی یا کابل افشان؟

هر دو این دسته کابل برای راه اندازی سیستم‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌های هر یک موجب استفاده خاص از آنها شده است. اما می‌توان گفت که کابل مفتولی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد و در آن سو انعطاف پذیری بیشتری در کابل افشان مشهود است. همچنین احتمال شکستگی  کابل مفتولی کمتر بوده و کمتر دچار اتصال می‌شوند. انعطاف پذیری کابل افشان نیز موجب شده است که در لوله های خرطومی عملکرد بهتری داشته باشند.

قیمت کابل افشان

تعیین قیمت کابل افشان به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه امده است:

  • کیفیت مواد استفاده شده
  • توان کابل
  • اندازه و قطر کابل
  • ویژگی های خاص کابل افشان مانند مقاومت در برابر حریق، رطوبت و غیره

شما برای اطلاع از قیمت کابل افشان ابهر می توانید با ما در تماس باشید.

 

 

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.