info@meit.ir

از آنجایی که سیم و کابل برق با توجه به نوع کاربرد، از اجزای مختلفی تهیه شده اند، هر کدام از این اجزا نیز مواد اولیه متفاوتی دارند. استفاده از فلزات مختلف، مواد شیمیایی و غیره در ساخت سیم و کابل کاربرد دارد. اما هر کدام مزایا و خواص منحصر به فردی به کابل می افزایند که در ادامه به آنها می پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده سیم و کابل برق

دو بخش اصلی ساختار سیم برق، روکش و هادی است که هادی آن از جنس فلزات رسانا بوده و وظیفه آن هدایت جریان برق است. بخش روکش سیم برق غالبا از پلیمر ساخته شده و برای جلوگیری از نشت برق و خطرات احتمال استفاده می شود. در ابتدا به بررسی مواد تشکیل دهنده هادی سیم برق می پردازیم:

  • فلزات مورد استفاده در تولید سیم و کابل برق

برای ساخت کابل برق از دو فلز الومینیوم و مس به عنوان رسانا استفاده می شود:

  • فلز مس: رایج ترین ماده اولیه سیم و کابل برق، مس است که با خلوصی بالاتر از 99.5 درصد در خط تولید سیم برق استفاده می شود. مقاومت و انعطاف پذیری بالای مس موجب شده است که مورد استقبال زیادی قرار گیرد و هر چقدر خلوص بالاتری داشته باشد از فعالیت های شیمیایی که از ناخالصی ها نشات می گیرند، جلوگیری می کند. همچنین تغییرات آب و هوایی کمترین تاثیر را بر روی فلز مس گذاشته و انعطاف آن موجب شکل پذیری در موقعیت های مختلف می شود.
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.